Gratis reklam – inte alltid så himla kul för företag.

Posted by on Okt 28, 2012 in Allmänt | 1 comment

Idag var vi på ett stort event i stan som lockat mycket folk. Det var jag, maken och 5 av barnen som åkte dit trots att hela familjen skulle behövt stanna hemma och fortsätta städa, men tänkte att det var en liten utflykt för kidsen. Eftersom förmiddagen hade bestått av städning och barnen sprungit i kalsonger eller klätt på sig och gått ut för att leka i snön, så var väl ingen av oss vårt fräschaste när vi åkte iväg i all hast för att hinna dit innan de stängde.

När vi kom in fick alla varsin gratislott och sedan gick vi runt och käkade godis bland utställarna innan det var dax för lottdragning. Tror du inte att vi vann och när konferancieren ropade ut vinsten gick 6-åringen fram och tog emot det. När han sedan såg oss så utropade han som hade micken: – Det är ju Kotteshoppen som har vunnit. Hela Kotteshoppen är här! Hur många barn är det ni har nu? Han fortsatte: Kotteshoppen.se är en webbshop med leksaker och snygga barnkläder med Spiderman, Hello Kitty och figurer som barn gillar. Jag ville helst bara sjunka genom jorden eftersom vi såg allt annat än snygga ut, vare sig vi vuxna eller barnen. Jag förstod ju att tanken från hans sida var att passa på att ge oss lite gratisreklam så det var bara att le och se glad ut. I vanliga fall är man som företagare helnöjd om man får gratis reklam för företaget eftersom det många gånger är dyrt, men detta var helt oväntat.

Vad vi vann? Valfritt deltagande till 7 mila – Västerbottens skidfest och en skidväska :-) .

One Comment

  1. Underbart! Härligt med gratisreklam och jag tror nog att ni såg ut som de företagare och föräldrar ni är.

    /Agneta

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>